Min handlekurv

Lukk

 Fri frakt ved kjøp over 2000 kr |  Rask levering |  30 dager åpent kjøp |  Sikker betaling

Bytte og retur

1. Retur-/bytte til korrekt transportør

Returseddelen du mottar fra Duro/Tapetfabrikken skal festes på utsiden av din returforsendelse. Våre forsendelser sendes med Posten. Sørg for at returpakken innleveres på det lokale postkontor/post i butikk. Er du usikker på nærmeste innleveringssted kan du sjekke Posten sine sider.

Ta vare på sporingsnummeret som tilhører returpakken din. Med sporingsnummeret kan du når som helst se hvor pakken din befinner seg.

Dersom du benytter annen sendingsmetode for din returpakke må du selv dekke fraktkostnadene for sendingen.

Våre leverandører tar 20% håndteringsgebyr. Du står selv ansvarlig for fraktkostnadene og tilbakesendingen. Ingen retur godtas før avklart med tapetfabrikken.no. Ødelagt emballasje godtas ikke i retur.

Som kunde har du alltid 14 dagers ubegrenset angre- og returrett, som gjelder fra den dagen du har fått varen, eller angrerettskjema dersom dette leveres senere enn varen, levert. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten eller bytte varen du har kjøpt i en annen størrelse eller farge, skal du melde fra innen 14 dager etter at varen er levert/hentet ut på utleveringsstedet. Dette skal meldes via vårt online returskjema her.

 

 2. Forventet behandlingstid for retur / bytte

Du må beregne 3-10 virkedager for at fraktleverandør skal levere pakken til vårt lager. 

Når vi har mottatt pakken, vil vi sende deg en bekreftelse på dette samme eller neste virkedag per e-post. Om pakken kun skal returneres, ordnes dette samme dagen som du får bekreftelse på mottatt retur. Skal du bytte varer, så går bytteordren inn i ordinær ordrekø, og det vil ta 24-36 timer før vi får sendt ut ny pakke. Du vil motta en ny sendingsbekreftelse per e-post når ordren sendes fra vårt lager igjen.

 

3. Hvem er ansvarlig om bytte- / returpakken blir borte på vei til oss?

Når pakken er levert mottaker eller ligger klar for henting og hentemelding er sendt, er pakken og anse som kjøpers eiendel. Vi ser bort i fra dette og gjør jobben for deg og sender erstatning. Ta kontakt med oss om returpakken skulle bli borte på veien til oss.

 

4. Reklamasjon

Vi trenger følgende informasjon:

  • Ordrenummer og kjøpsdato (ordrebekreftelse)
  • Reklamasjonsårsak - bilde av feilen
  • Saken tas videre til Duro som håndterer reklamasjonen (i noen tilfeller vil reklamasjon gå mellom kunde og produsent. Dette vil bli informert om i aktuelle tilfeller.)

 

Ødelagt emballasje godtas ikke i retur.