Handelsbetingelser

Leverings- & Handelsbetingelser hos Tapetfabrikken.no

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra tapetfabrikken.no. Betingelsene gjelder i alle tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og tapetfabrikken.no.

 

Bestilling hos tapetfabrikken.no

Alle varer på nettsiden er på lager, med mindre noe annet er oppgitt. Du bestiller gjennom vår handlekurv. Når bestillingen din er registrert, og du har mottatt en ordrebekreftelse per e-post, vil tapetfabrikken.no motta bestillingen din elektronisk. Vi vil så behandle bestillingen, og enten «akseptere» eller «avslå» denne.

Årsaken til at en bestilling avslås er i de fleste tilfeller at varen ikke lenger er tilgjengelig i vår lagerbeholdning. Du vil ikke bli forespurt å endre din bestilling dersom hele, eller deler, av bestillingen ikke kan leveres. Skulle hele, eller deler, av bestillingen din ikke kunne leveres, vil du selvsagt ikke bli fakturert eller belastet for dette. 

 

Frakt

Vi har fast frakt 249 kr. Levering av tapet fra tapetfabrikken.no anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Varene skal sendes kort tid etter at bestillingen er registrert. Sending skjer først etter at du som kunde har mottatt en bekreftelse på at bestillingen din er akseptert. Levering skal normalt skje innenfor 4-10 virkedager etter at bestillingen er behandlet.

Varene sendes med FedEx, Posten Norge/BRING, Postnord eller andre fraktleverandører i Norge, og kan ankomme postkontor, Mypack-utleveringssted, post-i-butikk eller direkte hjem til deg. Dette er avhengig av fraktmetode og fraktleverandør.

Toll og andre avgifter kan forekomme. Kontakt tollvesenet for mer informasjon.

Tapetfabrikken.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed så snart som mulig, per telefon 98 45 07 07(på virkedager mellom 09.00 og 16.00). Eventuelle feilleveranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar. 

Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 14 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice (info@tapetfabrikken.no). Dersom du mot formodning ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt. Ved heving av kjøp grunnet ikke levert, vil du få beløpet refundert senest innen 14 virkedager.

 

Risikoen for varen(e)

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original innpakning.

 

Betalingsvilkår

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker Klarna, Vipps, Paypal, kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere og belaste kjøpesummen ved bestilling.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

MVA på 25% inngår i alle priser. For personer bosatt på Svalbard, som skal ha MVA-fritak, må dere ta kontakt med vår kundeservice vedrørende dette.

 

Rabattkode

Dersom du har en gavekortkode eller en rabattkode du ønsker å bruke på tapetfabrikken.no skal du tilføye og aktivere koden i din «handlekurv», hvor det står «Har du rabattkode? Bruk den her» før du går videre til sikker betaling. Dersom ikke annet er opplyst dekker gavekortet kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på gavekortet/rabattkoden. 

Dersom du har glemt å legge inn rabattkoden/gavekortkoden før betaling kan dessverre ikke Tapetfabrikken endre på dette i etterkant av ordren.

 

Fraktpris

  • Fast frakt på 249 kr.
  • Gratis frakt på alle bestillinger over 2.000 kr.

 

Angrerett og retur

Våre leverandører tar 20% håndteringsgebyr. Du står selv ansvarlig for fraktkostnadene og tilbakesendingen. Ingen retur godtas før avklart med tapetfabrikken.no. Ødelagt emballasje godtas ikke i retur.

Som kunde har du alltid 14 dagers ubegrenset angre- og returrett, som gjelder fra den dagen du har fått varen, eller angrerettskjema dersom dette leveres senere enn varen, levert.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten eller bytte varen du har kjøpt i en annen størrelse eller farge, skal du melde fra innen 14 dager etter at varen er levert/hentet ut på utleveringsstedet. Dette skal meldes skriftlig på info@tapetfabrikken.no.

Du kan også påberope deg angreretten ved å ta kontakt med kundeservice per e-post eller telefon: 

Ved retur skal ordren pakkes forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. Bruk av angreretten skal meldes fra om via info@tapetfabrikken.no innen 14 dager fra varens mottak. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at du har meldt fra om bruk av angreretten. Returpakken innleveres på ditt nærmeste postkontor.

 

Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

For å melde fra om en reklamasjon kan du ta kontakt med tapetfabrikken.no e-post eller telefon, også dersom du har spørsmål om dette: 

  

Om Tapetfabrikken.no

Tapetfabrikken.no eies av Sande Digital AS.

Organisasjonsnummer.: 931 914 669

Adresse: Karenslyst Allé 40, 0279 Oslo

Kontakttelefon: 98 45 07 07